Publicatiedatum: 12 oktober 2020

Dit draaiboek is een praktische uitwerking van de huidige protocollen voor sportclubs van sport Vlaanderen, aangevuld met de huidige richtlijnen van de federaties SPORTA en VTTL. Bijkomend is ook de regelgeving van de provincie en de gemeente Niel hier mee in verwerkt. Dit is een levend document dat steeds aangepast zal worden naar de laatste richtlijnen en regels. Er bevindt zich steeds een hardcopy op de club.
RESERVATIE SYSTEMEN
Stacks Image 47
Leden kunnen enkel komen trainen indien ze zich op voorhand via ons reservatie systeem hebben geregistreerd.
Hiervoor werkt TTC Rupel met het online systeem van supersaas.
2 agenda’s zijn opgezet, 1 voor vrije trainingen tijdens clubavonden en 1 voor begeleide groepstrainingen onder leiding van een gediplomeerde trainer.
Voor de vrije trainingen beperken we het aantal leden dat per uur kan komen trainen tot 12. Voor de begeleide trainingen laat sport vlaanderen 50 personen toe, dit beperken we tot maximaal 18.
Dankzij dit systeem zijn we als bestuur steeds op de hoogte wie wanneer op de club aanwezig is. E-mail adressen zijn enkel zichtbaar voor de beheerders, zo zijn we ook in orde met de privacy wetgeving

Stacks Image 49
REGELS TTC RUPEL
Deze affiche zal op verschillende plaatsen in het lokaal opgehangen worden om steeds de aandacht te vestigen op de basisregels die elk lid moet volgen. Als basis hebben we de affiche van VTTL gebruikt, en deze aangepast om in lijn te zijn met de richtlijnen van de provincie en de gemeente Niel. Deze affiche zal ook elke keer aangepast worden indien er nieuwe richtlijnen zijn. Op elke affiche bevindt zich ook een QR code waarmee bezoekers zich online kunnen registreren.
Stacks Image 53
HOE GEDRAGEN WE ONS BINNEN DE CLUB, EEN VISUELE VOORSTELLING
Stacks Image 57
ALLE LEDEN en BEZOEKERS DIE ZICH BINNEN DE CLUB VERPLAATSEN DRAGEN EEN MONDMASKER, ENKEL TIJDENS HET SPELEN EN ZITTEND AAN EEN TAFEL IN DE CAFETARIA KAN JE HET AFZETTEN
TOEGANG TOT DE CLUB EN SPORTZAAL
Bij het binnenkomen ontsmet iedereen zijn handen met alcoholgel, minimum 70% sterkte, bijkomend worden er ontsmettingspunten voorzien aan de ingang van de sporthal in de gang, aan de uitgang van de sporthal aan de trap naar de cafetaria en t.h.v. de betaalautomaat in de cafetaria.

Stacks Image 93
Leden en bezoekers komen in sportuitrusting naar de club en wisselen enkel hun schoeisel bij het betreden van de sportzaal, Indien de maximum bezetting van de cafetaria het toelaat kunnen zij dit ook daar doen.
De kleedkamers blijven gesloten, affiches worden aan de deuren gehangen.
Stacks Image 77
PROCEDURE VRIJE TRAININGEN CLUBAVOND
Aan de ingang van de sportzaal zal er een mandje staan met propere balletjes. Elk lid neemt hier een balletje uit en begeeft zich naar zijn gereserveerde tafel.
Stacks Image 114
De tafels worden opgesteld volgens de regels van de provinciale competitie.
Dit is 8,5 op 4,5 m per tafel.
Stacks Image 112
We gaan tijdens het spelen onze zweethanden NOOIT afkuisen aan de tafel, hiervoor gebruik je je zelf meegebrachte handdoek.

Na elke speelbeurt worden de tafelvlakken gereinigd met een ontsmettingsmiddel en wegwerpdoekjes.
Stacks Image 84
De spelers verlaten de sportzaal via de trap naar de cafetaria. Hier kunnen ze de gebruikte balletjes in een mandje plaatsen en de poetsdoekjes in een vuilbak.
We vragen de leden om hier nogmaals hun handen te ontsmetten met alcoholgel.
Op het einde van de avond worden de tafels en netposten ontsmet en terug in de berging geplaatst. Het mandje met gebruikte balletjes zal gemarkeerd worden met een datum en ook in de berging geplaatst worden. Deze kunnen dan na 72 uur terug gewoon gebruikt worden.
Stacks Image 144
PROCEDURE GELEIDE TRAININGEN
De leden die wensen deel te nemen aan een geleide training hebben zich op voorhand geregistreerd. De trainer kijkt na of de werkelijke aanwezigheden kloppen met het reservatiesysteem. Zij passen indien nodig de reservaties aan. Leden die niet gereserveerd hebben worden in principe NIET toegelaten tot de training. De trainer bepaald de opstelling van de tafels, deze mogen afwijken van de provinciale competitie opstelling.
Maximaal 18 personen zullen toegelaten worden tot een trainingsgroep.
De toegang en speelprocedure is voor de rest identiek aan deze van de clubavond.
De trainer ziet toe op het correct naleven van deze procedure.
GEBRUIK CAFETARIA
De sporters die wensen kunnen na het spelen iets consumeren in onze cafetaria. De tafels zijn zo opgesteld dat er steeds voldoende afstand tussen de sporters kan gegarandeerd worden. De sporters consumeren aan tafel met maximaal 4 personen per tafel, maar worden wel gevraagd hun consumptie aan de bar af te halen. Dit is de regel in horeca zaken die uitgebaat worden door 1 persoon. We laten maximaal 4 personen per tafel toe(grootte van een VTTL ploeg). De tafels worden zo opgesteld dat er steeds 1,5m gegarandeerd is tussen de tafels. Tijdens competitie avonden worden er maximaal 3 VTTL , 4 Sporta of 4 AVVV, competities georganiseerd. Dit om steeds de sociale afstand tussen de sporters in de cafetaria te kunnen garanderen.
Stacks Image 175
De barman (met mondmasker) plaatst de bestelling op het tafeltje voor de bar. We vragen de leden om bij voorkeur contactloos te betalen via bancontact.
Stacks Image 183
We bieden terug het volledige assortiment van onze cafetaria aan. De gekoelde dranken worden bij voorkeur uit fles of blik geconsumeerd. Wie wenst kan zijn drank ook consumeren uit wegwerpbekers. Voor warme dranken hebben we ook de aangepaste wegwerpbekers aangeschaft.
Stacks Image 189
Na het consumeren vragen we om de lege flesjes in de voorziene bakken te plaatsen en het afval in de vuilbak te gooien.
Stacks Image 193
Na het consumeren wordt aan de sporters ook gevraagd om hun tafel te ontsmetten met wegwerpdoekjes en ontsmettingsspray. De doekjes kunnen dan ook gewoon in de vuilnisbak gesmeten worden. Als ontsmettingsmiddel gebruiken we het product Sanytol.
Stacks Image 206
SLUITINGSUUR
Onze cafetaria sluit om 23u00 volgens de nieuwe richtlijnen van de veiligheidsraad die ingaan op vrijdag 12/10/20.
Tijdens club en trainingsavonden sluit de club ook op dit uur.
Tijdens competitie avonden zal de cafetaria vanaf 23u00 gebruikt worden als wachtruimte om het aantal aanwezigen in het complex maximaal te spreiden. De club sluit op het moment dat de laatste wedstrijd beëindigd wordt.
COMPETITIE
Alle 3 de federaties (Sporta, VTTL en AVVV) hebben voorlopig besloten om de competitie verder te zetten. Onze sportzaal voldoet wel ruimschoots aan de normen voor provinciale competitie als we maximaal 6 tafels plaatsen. Er zullen dus maximaal 16 personen tegelijk een wedstrijd beslechten. Per tafel is 1 scheidsrechter voorzien die een mondmasker zal dienen te dragen. Er zullen dus maximaal 22 personen aanwezig zijn in de zaal.

We gaan elke ploeg een vaste tafel in de cafetaria aanwijzen waar ze met maximaal 4 personen kunnen plaatsnemen. Het wedstrijdblad (dat onmiddellijk online wordt ingevuld) zal gebruikt worden als registratie van de aanwezigen. Van elk aanwezig team zal van minimum 1 persoon contactgegevens gevraagd worden. Dit kan een telefoonnummer, e-mail adres.
Wedstrijdblad VTTL
Stacks Image 234
Wedstrijdblad SPORTA
Stacks Image 239
Wedstrijdblad AVVV
Stacks Image 244
Deze presentatie is een samenvatting van de werkwijze en regels die we als TTC Rupel noodzakelijk vinden om een veilige sportomgeving aan te bieden.

Zolang er geen verdere versoepelingen komen zullen we deze werkwijze strikt toepassen. Alle leden zijn mee verantwoordelijk voor de naleving en het laten naleven van deze regels. Leden die zich niet kunnen vinden in deze werkwijze vragen we voorlopig niet meer naar de club te komen.